Saturday 27 September 2014

NASIHAT BUAT MUSLIMAH ^^

Bismillah.. =)

Nasihat ni khusus buatmu wahai muslimah daripada pemilik page Tinta Mutiara dan ciknurbercerita.blogspot..

Tutuplah auratmu, jaga pandanganmu dan jaga tingkah laku mu..  ^_^ Muslimah dikau amat berharga bak intan pemata yang dijaga dengan rapi serta nilainya sangat tinggi!  Muslimah, setiap kali bertembung dengan lelaki di laluan tundukkan sedikit pandanganmu.. =)

Muslimah, usah menjadi mawar berduri kerana baunya masih dapat dihidu oleh sesiapa sahaja tetapi jadilah kaktus berduri kerana ianya tiada bau yang dihidu... =) Muslimah, tutup aurat dengan sempurna biar orang sekeliling kata anda ketinggalan zaman sekalipun.. =D

Taat akan perintah Allah, kedua ibu bapa dan suamimu dan Syurga menanti mu.. ^_^ Muslimah, berusahalah untuk menjadi seorang yang terbaik kerana mungkin usaha mu itu diberkati oleh Allah dan dipermudahkan serta diberi istiqamah.. =)

Muslimah, jika kau tidak berpurdah @ berniqab tidak mengapa asalkan kau menutup aurat dengan sempurna.. =) Muslimah, jika dirimu tidak popular di laman sosial atau di luar kerana ada hikmah di sebaliknya.. ^_^

Wahai muslimah sayang kamu kerana Allah.. Semoga Allah permudahkan segala urusanmu, diberkati dan dirahmati selalu serta istiqamah dalam menuju ke arah yang lebih baik.. =)

Jazakillahhu khairan kathira.. =)

No comments:

Post a Comment