Friday 11 July 2014

HIJRAH TITIK PERMULAAN BAHARU

Assalamu'alaikum buat semua pembaca blog Cik Nur..

Hijrah terbahagi kepada 5 iaitu : 1 . Hijrah tempat tinggal..
                                                 2 . Hijrah luaran..
                                                 3 . Hijrah dalaman..
                                                 4 . Hijrah tempat tinggal,luaran dan dalaman..
                                                 5 . Hijrah luaran dan dalaman..
Cik Nur pasti ada yang ingin berhijrah tetapi tidak mempunyai kekuatan dan merasakan apa yang orang akan kata.. Bagi Cik Nur jika sudah terdetik di hati untuk berhijrah teruskan kerana Allah sentiasa bersama kita.. Jangan fikir "Apa yang orang akan kata mengenai aku nanti" kerana kita memang tidak boleh menutup mulut manusia..

Kalau kita ingin berhijrah untuk bertudung labuh tetapi dalam fikiran ada perkataan ini " Aku bukannya baik sangat , dan aku bukannya alim sangat" bagus sekiranya anda ada terfikir perkataan seperti ini saya cadangkan sambil berhijrah untuk bertudung labuh sambil itu juga kita tingkatkan amalan baik insyaAllah, Allah permudahkan urusan untuk berhijrah ke arah yang lebih baik..

Kalau Allah dah jentik hati untuk berhijrah Alhamdulillah sebab tidak semua orang Allah jentik hatinya.. Jangan malu untuk mencari asatizah atau orang yang boleh kita ajukan soalan dan penjelasan.. Hijrah ini tidak terhenti apabila kita rasa sudah cukup segalanya tetapi Hijrah ini perlu berterusan dan rasa masih ingin tambah ilmu di dada..

Kalau sekarang boleh lihat pelbagai grup usrah ditubuhkan di media sosial facebook sertailah grup itu insyaAllah hati akan menerima segala perkongsian dan perbincangan di grup usrah tersebut..

Sampai di sini sahaja Cik Nur menaip..

Boleh sertai grup yang Cik Nur tubuhkan iaitu KAMI DAI'E MUDA ini linknya :
https://www.facebook.com/groups/576991425688692/

Sekiranya ingin berkongsi kisah penghijrahan boleh inbox saya di facebook  https://m.facebook.com/puteri.sakura.7547?ref=bookmarks

Yang baik daripada Allah,
Yang kurang daripada Cik Nur..

Jazakallah

No comments:

Post a Comment